Coaching je načrten in zavesten proces, ki uporablja usmerjen dialog za ustvarjanje vzdušja in okolja z namenom osebne rasti, smiselnega delovanja in trajnostnih vedenjskih izboljšav.
Podjetja si želijo s coachingom zagotoviti večjo poslovno uspešnost, izboljšati delovno uspešnost posameznikov, nadgraditi timsko delo ter maksimirati učinke sprememb.
Zavzetost zaposlenih je dvosmerna cesta! Vodje in kadrovski strokovnjaki bi morali v procesu coachinga zaposlenim zastavljati aktivna vprašanja o lastni zavzetosti, saj sodelavci prepogosto vzroke iščejo izven sebe samih in krivijo okolje ali vodje za lastno nezavzetost!
Namen sodelovanja z uporabnikom coachinga je preprost – povratne informacije, ki jih je pridobil, pogosto kažejo na deficit vodij v kompetencah t.i. čustvene inteligence, kar ima pogosto za posledico nemotivirane in nezavzete sodelavce!
Kot analitično podlago za zagotavljanje uspešnosti coaching programov uporabljamo različne mednarodno uveljavljene rešitve in orodja Profiles International, PXT Select in Human Synergistics International.
Coaching managerskih in poslovnih vsebin
Čeprav vseh vsebin ne gre definirati vnaprej, ki bi bile lahko aktualne pri sodelovanju z uporabniki coachinga, pa je lahko v ustrezno podporo modularno strukturiran generični model, ki smo ga razvili ob številnih primerih dobrih praks coachinga managerjev. Razdelimo ga lahko v več časovno si sledljivih modulov, ki so dobra temeljna osnova in jih je kasneje mogoče dodatno nadgraditi in individualizirati:
Obsežnost vsebin nakazuje na to, da časovnice tovrstnih coaching programov nikakor ne morejo biti kratke! Odvisne so od posnetka stanja, ciljev, ambicij, začetnih izhodišč, angažiranosti uporabnika, izkušenj in znanj naročnika, časovnih in vseh drugih resursev… Zgolj za ilustracijo: praviloma potekajo osebna coaching srečanja po zgornjem modelu enkrat na mesec (ura ali dve). Dodatno nadgradnjo lahko predstavljo tudi naslednje vsebine:
- 1% model upravljanja časa
- Razvoj delovne uspešnosti sodelavcev
- Doseganje rezultatov s pomočjo drugih
- Modeli postavljanja ciljev, rezultatna naravnanost
- Pozitivna psihologija (samo)motivacije
- Vpliv osebnostnih preferenc (ProfileXT)
- Posredovanje povratnih informacij
- Model evalvacije življenskih interesov
- Samopodoba in samozavest
- Timsko delo in sodelovanje
- Kreativno reševanje poslovnih problemov
- Situacijski slog vodenja in komuniciranje za zavzetost
- Obvladovanje konfliktov, navzkrižij interesov in sporov
- Sposobnost vplivanja
- Pogajajalske strategije in taktike