Organizacijska klima
Organizacijska klima
Organizacijska klima je močna sila, ki vpliva na vedenje posameznika in skupin v organizaciji. Predstavlja jo niz včasih tudi precej neoprijemljivih predpostavk, prepričanj, vrednot in norm vedenj zaposlenih. Pri raziskovanju organizacijske klime se ukvarjamo s posameznikovim dojemanjem in opisovanje socialnega okolja, katerega del je! Preverjamo npr. strukture in druge lastnosti posamezne organizacije, kako torej zaposleni občutijo in dojemajo okolje okoli sebe.
Organizacijska klima je močna sila, ki vpliva na vedenje posameznika in skupin v organizaciji. Predstavlja jo niz včasih tudi precej neoprijemljivih predpostavk, prepričanj, vrednot in norm vedenj zaposlenih. Pri raziskovanju organizacijske klime se ukvarjamo s posameznikovim dojemanjem in opisovanje socialnega okolja, katerega del je! Preverjamo npr. strukture in druge lastnosti posamezne organizacije, kako torej zaposleni občutijo in dojemajo okolje okoli sebe.
“Kadar se dobro počutite pri svojem delu, je to praviloma povezano s tem, da počnete nekaj vrednega, koristnega in smiselnega in imate pri tem prosto izbiro, kako to delo opraviti! Pri tem vas izpolnjuje občutek avtonomije in kompetentnosti ter občutek, da se razvijate in napredujete! S tem vsem pa uresničujete… poslanstvo.”
– Kenneth Thomas
Klima odslikava zaznavanje o lastnostih in značilnostih organizacije, kakor jo občutijo njeni zaposleni, medtem ko organizacijska kultura detektira, kako naj bi se vedli zaposleni upoštevajoč tisto, kar se v organizaciji najbolj ceni in vrednoti.
Pri posameznih kategorijah klime je rezultate mogoče primerjati z zgodovinskim povprečjem iz naše baze podatkov in konstruktivno primerjavo – povprečjem, ki je značilno za podjetja s konstruktivno organizacijsko kulturo.
Raziskovalni sklopi
Raziskovalne kategorije med katerimi lahko izbirate
- Artikulacija poslanstva, vizije in ciljev
- Osredotočenost na kupce
- Opolnomočenje in vključenost zaposlenih
- Izbira in razporejanje kadrov
- Usposabljanje in razvoj zaposlenih
- Nagrajevanje in plačni sistem
- Ocenjevanje in spodbujanje zaposlenih
- Raba nagrad in kazni
- Razvoj kariere
- Postavljanje ciljev in ciljno vodenje
- Avtonomija pri delu
- Raznolikost nalog
- Posredovanje povratnih informacij
- Pomen in soodvisnost nalog
- Odnos do kakovosti
- Inovativnost in iniciativnost
- Pripadnost podjetju
- Medsebojni odnosi
- Notranja organiziranost
- Dodatna vprašanja o sistemih
- Primerjalna vprašanja
- Komuniciranje
- Vodenje in voditeljstvo
- Jasnost vlog
- Zadovoljstvo zaposlenih
- Timsko delo in sodelovanje
- in še cel kup drugih…
Vprašalnik za ugotavljanje organizacijske učinkovitosti je vaša pot do globljega razumevanja kulture in uspešnosti vaše organizacije – pridobljene z vidika ljudi, ki jo vsak dan živijo.
– Human Synergistics International