Pohištvo, šotori, železnice, mostovi, noži in ostali izdelki – vsem je skupna točka metalurgija. S ponudbo več kot 15 tisoč izdelkov, se družba Mersteel SSC uvršča med vodilne ponudnike metalurških izdelkov in storitev v Sloveniji. »Ni gospodinjstva brez metalurškega izdelka,« pravijo v podjetju, kjer velik poudarek namenjajo skrbi za razvoj kadrov. Za uspešno vzpostavitev procesa fleksibilne sistemizacije in sistema nagrajevanja so se povezali s Kadrovsko asistenco. Pogovarjali smo se z Andražem Perkom, direktorjem komerciale, Brankom Drofelnikom, direktorjem financ in računovodstva ter Kajo Štibelj, pravnico.
Podjetje je 1. julija praznovalo šele deveto obletnico ustanovitve. Danes ste vodilni slovenski ponudnik metalurških izdelkov in storitev. Kakšna je vaša zgodba o uspehu?
Družba Mersteel je bila ustanovljena julija 2008. Kmalu za tem je nastopila globalna kriza, ki je praktično pomenila zlom dejavnosti metalurgije. Cene so v nekaj mesecih padle skoraj za 100 %. Veliko naših velikih kupcev je zabredlo v finančne težave in insolventne postopke. Vse navedeno je tudi našo družbo pripeljalo do insolventnosti in ostalih težav v naslednjih letih. Danes pa z veseljem ugotavljamo, da je poslovanje iz leta v leto boljše. Pohvalimo se lahko z bonitetno odličnostjo AA, kar v Sloveniji dosega zgolj 3,8 % gospodarskih družb. Temelj uspeha je v spoštovanju dogovorov, trženju izdelkov preverjene kvalitete, fleksibilnosti ter skrbi za razvoj kadrov.
Kakšen je ugled metalurgije v Sloveniji? Ali imate na voljo širok bazen ustreznih kadrov?
Ugled metalurgije v Sloveniji je na visoki ravni, saj je veliko ljudi vpletenih v proces izdelave in uporabe izdelkov. Naše podjetje je specifično v tem, da se ukvarjamo tako s prodajo kot nadaljnjo obdelavo metalurškega materiala. Temu je prilagojena organizacijska in kadrovska struktura, ki je pretežno sestavljena iz komercialistov in proizvodno-skladiščnih delavcev.
Koliko zaposlenih imate?
Trenutno imamo zaposlenih okrog 115 delavcev, število pa stalno narašča zaradi povečevanja obsega dela.
Na kadrovskem področju vam pomaga tudi Kadrovska asistenca. Kdaj in kako ste začeli sodelovati?
S Kadrovsko asistenco smo začeli sodelovati v drugi polovici lanskega leta. Za razvoj kadrov smo želeli vzpostaviti celovit sistem motivacijskega nagrajevanja zaposlenih, ki bo v praksi tudi delujoč. Za to smo iskali priznanega in kakovostnega poslovnega partnerja in vzpostavili stik s Kadrovsko asistenco.
Skupaj postavljate nov sistem nagrajevanja, kakšni so obeti?
Glede na dosedanje medsebojno sodelovanje pričakujemo v kratkem uspešno implementacijo sistema motivacijskega nagrajevanja, ki bo primarno izboljšal oz. povečal zadovoljstvo in motivacijo naših zaposlenih ter pozitivno vplival na poslovanje celotnega podjetja.
S Kadrovsko asistenco ste že izpeljali proces fleksibilne sistemizacije. Kakšno je sodelovanje z njimi?
Trenutno zaključujemo postopek prenove sistemizacije delovnih mest, kot predfaze sistema motivacijskega nagrajevanja. Pohvalno, to nam je uspelo, s pomočjo Kadrovske asistence, le v nekaj mesecih. Gre za rezultat sledenja postavljenim rokom in nalogam vseh vključenih v projekt, do katerega pa ne bi prišli brez neprestanega sodelovanja na dnevni ravni.
V Sloveniji ste na vrhu. Ali s podobnimi cilji ogledujete tudi tujino?
Za t.i. steel service centre so na tujih trgih določene omejitve, saj je naš prednostni trg nekje v radiju 300 do 400 km. Posledično bo za nas slovenski trg še vedno najpomembnejši, uspevamo pa povečevati tudi delež prodaje na tujih. Tam smo lani prodali za 40 % več kot v letu 2015.