Tradicionalni pristopi k ocenjevanju in nagrajevanju delovne uspešnosti ter dolgotrajni, frustrirajoči letni pogovori ne dajejo pričakovanih rezultatov in ne izboljšujejo organizacijske uspešnosti in učinkovitosti. Delo se je namreč v zadnjem času bistveno spremenilo in zahteva bolj dinamičen, individualiziran pristop k razumevanju posameznikov, njihove delovne uspešnosti in izboljšanju učinkovitosti.
Adobe, General Electric, Google, Microsoft, Netflix…. so le nekatera izmed podjetij, ki so v celoti prenovila tradicionalne sistemske rešitve za upravljanje z delovno uspešnostjo.
Bistvo? Ne postavljajmo ocenjevanja delovne uspešnosti in preteklosti v ospredje, ampak vso pozornost in prioritete pozitivno usmerjajmo v prihodnost, v razvoj sodelavcev!
Model razvoja delovne uspešnosti
Na podlagi večletnih izkušenj z uvajanjem modelov kompetenc in letnih razgovorov v slovenska podjetja smo razvili popolnoma nov model integralnega razvoja delovne uspešnosti in zavzetosti zaposlenih. Rešitve vam omogočajo učinkovito povezavo temeljnih procesov (1) razvoja delovne uspešnosti: od definiranja in analiziranja izvajanja nalog ter ciljev do ključnih kompetenc, z (2) raziskavami zavzetosti zaposlenih, organizacijske klime in kompetenc ter načinom iskanja ustreznih (3) usposabljanj, izobraževanj ter drugih oblik razvoja za vaše sodelavce. Temeljni namen projektov razvoj delovne uspešnosti zaposlenih na osnovi kompetenc je omogočiti prevajanje vizij in uresničevanje poslovnih strategij v operativne akcije in dnevna vedenja zaposlenih ter odprava ovir na področju ravnanja z ljudmi pri delu, ki upočasnjujejo ali zavirajo ta proces. Iz izkušenj je mogoče trditi, da so običajno potrebne spremembe v sistemu vodenja, motiviranja, komuniciranja, razvoja sodelavcev, internih informacijskih sistemov, medsebojnih odnosov, organizacijske kulture in vrednot, sistema izobraževanja in usposabljanja, analiziranja delovne uspešnosti, ipd.
Model razvoja delovne uspešnosti Kadrovske asistence
Vzpostavitev celovite infrastrukture za razvoj delovne uspešnosti
Izbran pristop dela temelji na sočasni in hkratni operacionalizaciji številnih med seboj vzorčno posledično povezanih nalog, ki bodo spremljane glede na stopnjo uresničitve in relativne primerjalne analize s cilji, ki so jih drugi že dosegli ter z razpoložljivimi podatki za panogo doma in v tujini (benchmarking). Med ključne dejavnike tako lahko sodijo:
Priprava ali nadgradnja sodobnega modela kompetenc,
- dopolnjena sistemizacija, opisi vlog, opredelitev zahtevanih kompetenc,
- program razvoja, izobraževanja in svetovanja za vodje, ključne kadre ter perspektivne kadre,
- osebni programi razvoja ključnih kadrov,
- izdelava motivacijskega sistema nagrajevanja in napredovanja,
- program nefinančnih (nedenarnih) oblik motivacije in spodbud,
- model načrtovanja podpornih internih komunikacij,
- nova metrika uspešnosti kadrovskega sistema,
- preverjanje modela merjenja organizacijske klime, zavzetosti zaposlenih, zaupanja in zadovoljstva zaposlenih,
- analiza programa komuniciranja in afirmacije organizacijskih vrednot,
- oblikovanje konstruktivne organizacijske kulture,
- nadgradnja ali uvajanje razvojnih pogovorov z rednimi povratnimi infomacijami zaposlenim o njihovi delovni uspešnosti v povezavi z zavzetostjo zaposlenih in preko občasih, kratkih t.i. utrip raziskav, ipd.