Plača ni edini kriterij, ki vpliva na zadovoljstvo zaposlenih. Pogosto so prav aktivnosti v zvezi s promocijo zdravja tiste, ki za zaposlenega pomenijo dodano vrednost zaradi katere se počuti v podjetju pomembnega, spoštovanega in zaradi katerih podjetju ostaja lojalen. Posledično je pripravljen narediti več in bolje. Ni potrebe, da bi morali biti vsi ukrepi, ki se izvedejo v okviru promocije zdravja na plečih delodajalca. Določene ukrepe je možno z malo domišljije izpeljati brez finančnega vložka oz. z minimalnim vložkom podjetja ali zaposlenih.
V nadaljevanju se nahaja nekaj idej, ki jih lahko uporabite v svojem podjetju.
Obveščajte in promovirajte zdravje na delovnem mestu s pomočjo novičk, spletne strani, oglasne deske. Spodbujajte zaposlene, da sami prispevajo teme in o njih tudi kaj napišejo.
Če imate avtomate za prigrizke, se s ponudnikom dogovorite, da jih napolni z več zdravimi prigrizki.
Sodelavci, ki si na delovno mesto prinašajo obroke, se lahko medsebojno dogovorijo, da vsak izmed njih prinese en del obroka za vse in tako skupaj sestavijo zdrav obrok za skupino sodelujočih.
Pitje tekočine – vode. Vrči z vodo v vsaki pisarni ali pa podjetje obdari zaposlene s stekleničkami s ciljem, da skrbijo za zadostno hidracijo na delovnem mestu.
Košarica sadja in zelenjave (narezano korenje, kumare, ipd.) namesto sladkih prigrizkov na tistem mestu v pisarni, kjer se ljudje najpogosteje ustavljajo.
V kolikor prostor dopušča se namesti pikado, mini ping-pong miza in podobno, da se lahko zaposleni v času malice malo sprostijo. Kot zanimivost, nekateri zaposleni dobivajo najboljše zamisli prav med športnimi aktivnostmi.
Delavcem, ki pretežno sedijo, omogočite ergonomsko oblikovane pripomočke za delo – na primer posebej za to oblikovane stole, žoge za sedenje, valjčke, ipd.
Pomagajte delavcem, da uskladijo zasebno in poklicno življenje! Pridobite Certifikat družini prijazno podjetje. Certifikat vas bo predstavljal tudi navzven – bolj privlačni boste za iskalce zaposlitve, podjetje bo pridobilo na ugledu, zaupanje v blagovno znamko se bo povečalo.
Delavcu ob rojstvu otroka namenite darilo ali organizirajte obdarovanje otrok v novoletnem času.
Delavci so lahko v stresu tudi, če ne zmorejo uskladiti vseh obveznosti, ki jih morajo opraviti v enem dnevu. Morda bi bili bolj sproščeni in produktivni na delovnem mestu, če bi lahko so kreirali delovni čas. Uvedite fleksibilen delovni čas – delavec mora biti prisoten 8 ur – določite časovni okvir v katerem mora bit prisoten na delovnem mestu oz. mu omogočite delo od doma.
Sofinancirajte uporabo športne dvorane, obisk fitnesa, masažo, gledaliških abonmajev, tečajev, ….
Nagradite oddelek, ki v enem letu ni imel zabeležene poškodbe pri delu.
Ponudite smernice ali program za opuščanje kajenja. Če skupina dela na cilju, ga lažje doseže, kot če moraš sam sebi bit motivator.
Omogočite delavcem, da se udeležijo usposabljanj, kjer razvijejo svoje potenciale in veščine. Izboljšane veščine in potenciali bodo delavcu pomagali, da postane bolj produktiven, od česar bo imel korist tudi delodajalec.
Ali zaposleni pretežno dvigujejo težja bremena? Jih dvigujejo pravilno? Navodilo vodjam oddelkov naj bo, da občasno preverjajo in opozorijo zaposlene na pravilno držo in pravilen dvig bremena (pravilen položaj stopal, pokrčenje kolen, dvig iz počepa, dvig naj bo počasnejši in ne sunkovit, …)
Izobesite motivacijske table z napisi.
Spodbujajte zaposlene, da se do sodelavčeve pisarne raje sprehodijo kot uporabijo telefon ali e-pošto, da uporabijo stopnice namesto dvigala, prihajajo v službo peš ali s kolesom.
Lahko na obdobje (npr. kvartal, polletje) za zaposlene organizirate ročne sedeče masaže na delovnem mestu. Ramenski del najbolj trpi iz razloga enolične drže sede za računalnikom. Zahteva malo prostora za izvajanje in se lahko izvede nemoteno med delovnim časom.
Ustrezno ogrevani/ohlajeni delovni prostori, ustrezna zaščitna delovna oprema (čevlji, ščitniki, slušalke za zmanjšanje hrupa, očala za zaščito oči, pokrivala za delavce na prostem, ipd.)
Namestite rastline v vaše delovno okolje – ameriški znanstveniki so odkrili, da imajo zaposleni, ki delajo v pisarnah z rastlinami, nižji krvni tlak v primerjavi s tistimi, ki delajo v prostorih brez rastlin.
Lahko štejete korake, ki jih skupaj dnevno prehodite, ali tekmujete kdo naredi več korakov v dnevu, tednu, mesecu. Preprost način za spodbujanje lažje aktivnosti.
Med tekači/kolesarji se lahko štejejo km, ki jih pretečejo/prekolesarijo. Hkrati pa se jih spodbuja tako, da jim podjetje podari štartnino za organizirane tekaške/kolesarske podvige in jih opremi z enotnimi majicami, hlačami, bidoni…
Smeh je pol zdravja, zato si skupaj oglejte komedijo, se odpravite v kino, gledališče ali na prireditev oz. dogodek, ki je organiziran v vašem kraju. Druženje izven podjetja krepi vezi med zaposlenimi.
Organizirajte pohode do bližnjih ali bolj oddaljenih hribov – hrana iz nahrbtnika, pijača pa tudi. Zraven povabite tudi njihove družine.
Praznujte praznike kot so pust, dan žena, dan mučenikov, valentinovo, noč čarovnic. Prebudite otroka v vaših zaposlenih.
Organizirajte kuharske delavnice s priznanimi kuharji, teambuildinge za vse nivoje zaposlenih v podjetju.
Spomnite se na rojstne dni zaposlenih. Mala pozornost je že čestitka, ki ga čaka na njegovi mizi ob prihodu v službo ali na travniku nabrane cvetlice.
Bralni dnevi – zaposlene spodbujajte k branju poljudne in strokovne literature, spodbujajte jih da priporočajo knjige, si jih izmenjujejo, se o njih pogovarjajo, diskutirajo.
Osveščajte o pomenu spanja na zdravje, o tehnikah za krepitev spomina, o pomenu zdrave prehrane, o pomenu zadostnega pitja tekočine, različnih oblikah gibanja, ipd.
Pretežno ženski kolektivi lahko povabite strokovnjakinjo za ličenje, stilsko svetovanje, prehransko svetovanje. Organizirate profesionalno fotografiranje.
Uh, tega je pa res veliko. Kaj od tega boste pa v vašem podjetju uporabili oz. kaj ste že in ste naleteli na dober odziv zaposlenih. Delite z nami vaše pozitivne izkušnje.
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.