Prvi del leta, smo v okviru Promocije zdravja na delovnem mestu, dodobra izkoristili za osveščanje o različnih temah – spanju, fizični pripravljenosti, razstrupljanju telesa in premagovanju spomladanske utrujenosti in še o posebej pomembni temi možganih.

Naši možgani so zelo zanimiv in zadnja leta postaja vedno bolj raziskan a še vedno premalo raziskan organ v našem telesu, glede na pomembnost, ki jo ima. Velikokrat beremo o vitalnosti telesa in duha in da so judje, ki so vitalni, polni življenjske moči in z veliko voljo do udejstvovanja. Da smo vitalni tako telesno kot duševno, je pomembno predvsem/in tudi na delovnem mestu, kjer se vsak dan srečujemo s številnimi izzivi. Vsem je jasno, kako vzdržujemo telesno vitalnost. Kaj pa duševna vitalnost? Kako ohranjamo v dobri kondiciji naše možgane?

Obstaja kar nekaj zelo preprostih načinov (vaj) s katerimi lahko vsakodnevno spodbujamo naprezanje naših možganov. V našem kolektivu si je vsak izbral tisto, ki mu je bila najbližja in jo izvajal skozi cel mesec. Zanimivo je bilo izmenjevati izkušnje, kako smo se »motili« in se lovili z mislimi, da smo rutinska dela opravljali ne rutinsko.

Tukaj jih delimo z vami. Morda kakšno med njimi poskusite izvesti tudi pri vas v podjetju.

 

  1. Uporaba druge roke – z drugo roko se češite, umivajte zobe, telefonirajte, jejte, pišite SMS-e in preklapljajte med TV-programi.
  2. Pri opravljanju rutinskih del izklopite vid – z zaprtimi očmi se lahko oblečete, zapnete gumbe, pojeste hrano za katero ne potrebujete pribora (sadje, pecivo), lahko si tudi umivate zobe in se oprhate (pri tem bodimo pazljivi, da nam ne zdrsne na mokrih tleh).
  3. Opravljanje dveh stvari hkrati – med gledanjem televizije ali poslušanjem glasbe rišite ali rešujte križanko.
  4. Spremenite vrstni red, po katerem se lotevate opravil – če se najprej oblečete in potem umijete, naslednje jutro naredite ravno obratno. Če je pri čiščenju najprej na vrsti kuhinja, na koncu pa spalnica, se prihodnjič najprej lotite spalnice.
  5. V svoje okolje pripeljite nove vonje.
  6. Vsaj enkrat na mesec prestavite stvari na delovni mizi, na policah ali v garderobni omari. Prestavite slike, ki visijo po vaših stenah
  7. Učenje razvija možganske gube – če vam dopušča čas, se vpišite na tečaj tujega jezika, programiranja, računalniškega oblikovanja ali kuhanja in se naučite znakovnega jezika za gluhoneme. 
  8. Obiskujte nove kraje, četudi v lastni državi – obiščite predel svojega mesta, v katerem že dolgo niste bili ali sploh še nikoli niste bili tam. Na dobro znana mesta se lahko odpravite po novih poteh. Če nimate časa za kaj več, pojdite vsaj po drugi strani ceste kot po navadi. Obiščite restavracije in lokale, v kakršnih še niste bili, in preizkušajte nove recepte.
  9. Ukvarjanje s športom – četudi zgolj in popolnoma amatersko, čudežno vpliva na duševno zdravje, saj nas oskrbuje s hormoni sreče – endorfini, ki po vadbi za nekaj ur izboljšajo razpoloženje in omilijo depresijo ali občutke tesnobe. Telovadba odganja stres, saj zavira izločanje stresnih hormonov in spodbuja izločanje testosterona (tudi pri ženskah, le da v manjši količini), ki krepi libido.
  10. Negujte odnose – s prijatelji in z družino ter odkrivajte priložnosti za spoznavanje novih ljudi. Ljudje z dejavnim družbenim življenjem se na čustveni ravni bolje počutijo in jasneje razmišljajo.
  11. Poskrbite za zdravo in raznoliko prehrano.
  12. Za možgane so najpomembnejši vitamini kompleksa B, predvsem vitamin B9 in B12.
  13. Rešujte križanke, uganke, rebuse.

Obstajajo tudi vaje, ki zahtevajo malo več pozornosti. Dosegljive so na spletu. Pa tudi veliko knjig je napisanih na to temo. Izberite, kar vas bolj pritegne in poskrbite, da boste tudi na »stara« leta »mentalno vitalni« .

Naj se poslovim s to mislijo: Tudi najmodrejši um se mora še česa naučiti. George Santayana

Deli na družbenih omrežjih